23 mars 2012



Lådor

Visst är det charmigt med gamla trälådor?


Jag har lådor i varierande storlekar, färg och form. En del  har text på sidorna från gamla fabriker, några är nya som t ex de färgglada Lemonade-lådorna ni kan se här i högerkanten och så finns även såna jag målat själv med schabloner. Vad ska man använda en gammal låda till kan man undra. Ett vackert stilleben kanske eller som förvaring av nåt slag.


Själv tycker jag det är trevligt med planteringar och örter. Min dotter gjorde en adventslåda av sin i julas, se HÄR - och nu till påsk är den omgjord till en påsklåda. Riktigt fint blev det. Jag har fått låna några bilder för att visa er.









 



 
Foto: BlueberryGirl

Kom bara ihåg att täcka med plast i botten för att förhindra läckage och vattenfläckar.

Det vill vi ju inte ha!

~~~


Ni kanske undrar hur det går i Skramlans Loppisbod?

Fortfarande är det mycket att fixa inför premiäröppningen den 28 april och häromdagen fick jag hem ännu fler grejer som ni måste komma och ta en titt på så snart vi öppnat!!


Välkomna!



Inga kommentarer: