28 maj 2012


Somriga dukningar


I ett par inlägg framöver kommer jag visa porslin som jag säljer i loppisboden.

Först ut är lergodset som finns i flera färger. Jag börjar med de här som går i en härlig sommargrön färg, turkos och creme. Godset är glaserat och rejält.










Den cremefärgade tallriken är något större än de andra, alla är dock tillräckligt stora för att användas som mattallrik. På bilden nedan ser du även gafflar och korglykta - även de finns för försäljning. Lyktorna finns i tre storlekar, det här är din minsta. Väldigt snygga och passar fint in i New England-stilen som många är förtjusta i nu.











 Du kan mixa och matcha precis som du vill. 







 



För närvarande kan jag garantera att det finns 1 set vardera om åtta tallrikar och muggar i färgerna grön och creme. Muggar finns det fler av. I turkos har jag endast muggar - inga tallrikar.






Om du är intresserad av att köpa hela setet får du rabatt!

Maila mig i så fall och berätta vad du är intresserad av så får du en prisuppgift.

De flesta vill ju klämma och känna lite först så ett besök hos mig är att rekommendera. Jag kan reservera varor, dock inte hur länge som helst.


Självklart går det bra att maila mig vid övriga frågor också :)

maggan.strom@live.se


Ha en bra dag!



Inga kommentarer: